دانلود کتاب آشنایی با شبکه

نام کتاب: آشنایی با شبکه

 نویسنده: نا مشخص

تعداد صفحات: 16

فرمت کتاب: PDF

زبان کتاب: فارسی

توضیحات:

شبکه در پایه ای ترین سطح خود شامل دو کامپیوترمی باشد که به وسیله کابل به یکدیگر متصل شده اندبه طوری که از داده ها به طور مشترک استفاده نمایند !در حالی که ایده دو کامپیوتری که با کابل به هم متصل شده اند ممکن است عجیب به نظر برسد ولی در گذشته اینکار موفقعیت بزرگی در ارتباطات محسوب می شد !در ابتدا تکنولوژی شبکه تعداد آامپیوتر های متصل و نیز فاصله فیزیکی که تحت پوشش شبکه قرار می گرفت را محدود می ساخت مثلا از این شبکه ها می شد در داخل یک ساختمان و یا شرکآت کوچک استفاده نمود که این شبکه ها در بعضی موارد مناسب هستند و امروز نیز مورد استفاده قرار می گیرند و شبکه های محلی نامیده می شوند برای این لحظه نیز یک کتاب الکترونیک برای دانلود قرار داده شده که برای کسانی که میخواهند وارد دنیای شبکه شوند و آشنایی قبلی ندارند بسیار مفید و مناسب است این کتاب pdf شامل سرفصلهای زیر است

شبکه چیست ؟

چرا از شبکه استفاده می آنیم

اجزاء شبکه

انواع شبکه

توپولوژی شبکه

توپولوژی های استاندارد

(bus) توپولوژی خطی

(Star) توپولوژی ستاره ای

هابها

فوائد هابها

(TOKen Ring) توپولوژی حلقوی

اتصال اجزاء شبکه

کابل آشی شبکه

کابلهای آواآسیال

انواع کابلهای آواآسیال

سخت افزار بست کواکسیال

((Twisted pair)) کابل زوج مار پیچ

((Twisted pair)) کابل زوج مار پیچ

(STP) زوج مارپیچ حفاظ دار

سخت افزار بست زوج مارپیچ

آابل های فیبر نوری

کارتهای اداپتور شبکه

نقش کارت آداپتور شبکه

آماده سازی داده ها

آدرس شبکه

ارسال و کنترل داده ها !

  ادامه مطلب ...

دانلود کتاب الکترونیکی مفاهیم اولیه شبکه جلد 1

نام کتاب: مفاهیم اولیه شبکه جلد یک

 نویسنده: نا مشخص

تعداد صفحات: 6

فرمت کتاب: PDF

زبان کتاب: فارسی

توضیحات:

شبکه : از به هم پیوستن چند کامپیوتر به یکدیگر و برقراری ارتباط بین آنها یک شبکه تشکیل می گردد. یا Hub , Switch به شبکه محلی که در آن کامپیوتر ها نزدیک به هم بوده و ارتباط آنها از طریق : Lan باشد اطلاق می شود. Wireless پیاده (Lan) منظور از اینترانت همان شبکه جهانی اینترنت است که در محیط بسته : Internet و Intranet سازی شده و با دنیای خارج از آن ارتباطی ندارد. پروتکل: عبارتست از قراردادی که تعدادی کامپیوتر طبق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به تبادل اطلاعات می پردازند. یک پروتکل جامع در اینترنت بوده و تمام کامپیوترهایی که با اینترنت کار می کنند از آن تبعیت می : TCP/IP کنند.....

  ادامه مطلب ...

دانلود رایگان کتاب جوانان ازدواج و راهکارها

نام کتاب: جوانان ازدواج و راه کارها

نویسنده: آیت الله سید محمد حسینی شیرازی

تعداد صفحات: 113

فرمت کتاب: PDF

زبان کتاب: فارسی

توضیحات:

ترکیب جمعیتی ایران جوان است؛ به نحوی که حدود ۵۰ درصد جامعه را جوانان تشکیل میدهند. در این میان بیش از ۱۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را جوانان مجرد تشکیل میدهند و طبق آمارهای رسمی، سالانه حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به آمار مجردان جوان جامعه افزوده میشود. از طرف دیگر، آمار ازدواج در کشور، ۸۰۰ هزار پیوند زناشویی در سال است که با یک حساب سرانگشتی میفهمیم که این آمار حتی به گَرد پای تعداد کسانی که وارد سن ازدواج در کشور میشوند، نیز نمیرسد. این آمارها بی شک نشانگر وخیمتر شدن مشکل ازدواج و فشار بار آن بر دوش جامعه است. با توجه به این که ازدواج موفق در سن مناسب از آسیبهای اجتماعی موجود میکاهد و نبود شرایط ازدواج به این آسیبها دامن میزند، این روند میتواند بسیار نگران کننده باشد.

  ادامه مطلب ...

دانلود کتاب الکترونیکی زندگی نامه استیو جابز به فارسی

نام کتاب: زندگی نامه اسیو جابز خالق اپل

 نویسنده:ناصر دادگستر

تعداد صفحات: 617

فرمت کتاب: PDF

زبان کتاب: فارسی

توضیحات:

استیوجابز در میان مدیران عصر ما تبدیل به یک اسطوره شد که دنیای فناوری را تکان داد. زندگی و تفکر متفاوتش از او مردی ساخت که نام او را تبدیل به یک نماد ساخته است.  اما می دانید که او در طول حیات و مدیریتش علاقه ای به عمومی کردن زندگی شخصی خود نداشت و به همین خاطر میلیون ها نفر مشتاق بودند با داستان زندگی این نابغه تکنولوژی آشنا شوند.  تا پیش از انتشار این کتاب، هیچ منبع مکتوب مورد تایید دیگری از زندگی او وجود نداشت، و این تنها کتابی است که با رضایت استیو جابز و بر اساس بیش از ۴۰ مصاحبه طولانی با خود او، طی ۲ سال نوشته شده است. در کنار آن برای جمع آوری اطلاعات با بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای خانواده، دوستان، همکاران و رقیبان استیوجابز گفتگو شده است.

نویسنده کتاب والتر آیسزاکسن مدیرسابق سی ان ان و سردبیر سابق مجله تایم است و پیش از این زندگینامه انیشتین و بنجامین فرانکلین را نیز تالیف کرده است. جالب اینجا است که با وجود اینکه استیو جابز با او در تالیف این کتاب همکاری کرده، اما از او خواسته تا هیچ کنترلی بر مطالبی که در این کتاب می نویسد، نداشته باشد و استیو جابز هیچ گاه متن کتاب را نخواند. بنابراین شما کتاب زندگی استیو جابز را در حالی می خوانید که خود او هم آن را نخوانده است.  این کتاب حدود سه ماه پیش و در پایان سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد و آنقدر با استقبال مواجه شد که تبدیل به پر فروش ترین کتاب سال آمازون شد.

و حالا نتیجه سه ماه تلاش و کار بی وقفه در مقابل شما است: ترجمه زندگینامه استیو جابز، با تلاش آقای «ناصر دادگستر». این کتاب برای اولین بار است که در ایران به صورت کامل ترجمه و منتشر می شود.  کاری که با دقت و وسواس بسیار زیاد تهیه شده و ماحصل آن، ترجمه ای عالی، روان و کامل از زندگی استیو جابز به زبان فارسی است.  این کتاب در ۵۳۲ صفحه با فرمت PDF تهیه شده است و شما هم اکنون می توانید آن را از سایت دانلودها دریافت نمایید.

 

ادامه مطلب ...

دانلود رایگان آموزش طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

نام کتاب: آموزش طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

نویسنده: نامشخص

تعداد صفحات: 20

فرمت کتاب: PDF

زبان کتاب: فارسی

توضیحات:

معماری داخلی (به انگلیسی: Interior design) به مجموعه اعمالی که جهت بهینه‌سازی و یا ایجاد تغییر در فضای داخلی بناها از لحاظ ساختار، چیدمان عناصر، نور و رنگ انجام می‌شوند، گفته‌می‌شود. معماری داخلی به‌منظور ارائهٔ راه‌حل‌هایی برای سهولت در استفادهٔ ساکنان و پدیدآوردن فضایی مناسب، بسته به نوع کاربری بنا انجام می‌شود. طراحی داخلی یا در حقیقت معماری داخلی یک حرفه چند تزئینی است که محیط داخلی ساخته شده در یک سازه در هر خلاقیت و راه حل تکنیکی، کاربردش را به دست آورد. در کتاب آماده شده بطور مختصر و مفید با طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و منظر آشنا خواهید شد.

برای دانلود رایگان کتاب از پی دی اف به روز به ادامه مطلب مراجعه نمایید.  ادامه مطلب ...

دانلود کتاب آشنایی با شبکه های خصوصی مجازی VPN به زبان فارسی

نام کتاب: دانلود کتاب اکترونیکی آشنایی با شبکه های خصوصی مجازی VPN

نویسنده: مینو به تابان

موضوع: شبکه

تعداد صفحات: ۱۸

فرمت: PDF

زبان: فارسی

توضیحات:

در این پست از وبلاگ پی دی اف به روز با کتاب آشنایی با شبکه های خصوصی مجازی VPN به زبان فارسی در خدمت شما عزیزان خواهیم بود . شبکه خصوصی مجازی که به اختصار به آن VPN می گویند در واقع پیاده سازی شبکه خصوصی یک شرکت یا یک سازمان روی یک شبکه عمومی نظیر اینترنت است . اگر یک شرکت از نظر جغرافیایی در یک نقطه متمرکز باشد ارتباطات بین بخشهای مختلف آن را می توان با یک شبکه محلی برقرار کرد اما برای یک شرت بزرگ که دارای شعب مختلف در نقاط مختلف یک کشور و یا در نقاط مختلف دنیا است و این شعب نیاز دارند که با هم ارتباطات اطلاعاتی امن داشته باشند بایستی یک شبکه گسترده خصوصی بین شعب این شرکت ایجاد گردد . شبکه های اینترانت که فقط محدود به یک سازمان یا یک شرکت می باشند . به دلیل محددیت های گسترشی نمی توانند چندین سازمان یا شرکت را تحت پوشش قرار دهند . شبکه های گسترده WAN نیز که با خطوط استیجاری راه اندازی می شوند در واقع شبکه های گسترده امنی هستند که بین مراکز سازمان ایجاد میگردند . پیاده سازی این شبکه ها علی رغم درصد پایین بهره وری نیاز به هزینه زیادی دارد . راه حل غلبه بر این مشکل راه اندازی یک VPN است . شبکه های خصوصی مجازی برای مکانیزم انتقال امن به جای استفاده از خطوط استیجاری از مسیریاب های اینترنت استفاده می کنند . شما می توانید کتاب آشنایی با شبکه های خصوصی مجازی VPN به زبان فارسی رو از وب سایت کد سیتی مرجع تخصصی کتاب و فیلم های آموزشی کامپیوتر به طور مستقیم دانلود نمائید .

 

VPN برای اینکه تمام شبکه های محلی و میزبانهای متعلق به عناصر اطلاعاتی یک شرکت در نقاط مختلف از نظر جغرافیایی قرار دارند , همدیگر را ببینند و این فاصله ها را حس نکنند از مفهومی به نام تونل کشی استفاده می کنند . در تونل کشی بین تمامی عناصر مختلف یک VPN تونل زده می شود . در تونل کشی از مفهومی به نام لفافه بندی بسته های اطلاعاتی استفاده می شود بطوریکه در یک VPN هر یک از عناصر دارای آدرس اختصاصی هستند که هر کدام از آدرسهای یکدیگر مطلعنند و هنگام ارسال داده از این آدرسهای استفاده می کنند . وظیفه یک VPN این است کهبسته های اطلاعاتی را روی بسته های انتقالی در روی شبکه عمومی لفافه بندی کند و پس از انتقال امن از محیط ارتباط عمومی آن بسته ها را از حالت لفافه بندی خارج کند و با توجه به آدرس قبل از لفافه بندی کردن آن را به عنصر گیرنده برساند .

 

ادامه مطلب ...

دانلود رایگان کتاب یک شاخه شب بو

نام کتاب: یک شاخه شب بو (دوازده داستان کوتاه)

نویسنده: عباس صرائی

تعداد صفحات: 57

فرمت کتاب: PDF

زبان کتاب: فارسی

توضیحات:

کتاب یک شاخه شب بو کتابی کوچک شامل 12 داستان کوتاه و بسیار جذاب و خواندنی است که هر مخاطبی را وادار به خواندن ادامه داستان خواهند کرد.

داستانهای یک شاخه شب بو:

- ماخولیا

- روزهای آفتابی

- یک مکالمه تلفنی

- جاسم

- نم نم باران

- خاله پوران

- قهوه ای که خورده نشد

- آموزش

- یک شاخه شب بو

- احضار

- خانه تسخیر شده

- مرتضی و سرگرد ناصری

برای دانلود رایگان کتاب (یک شاخه شب بو) از پی دی اف به روز به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

ادامه مطلب ...